هات برد، ترور، مسائل سوريه و رابطه آن با پهپاد حزب الله

۱۴۶ بازديد

هات برد، ترور، مسائل سوريه و رابطه آن با پهپاد حزب الله

اقدام حزب الله را در اين شرايط در حقيقت مي توان اقدامي موازنه اي براي حل و فصل مسائل سوريه به نفع جريان مقاومت اسلامي دانست. اما بد نيست نگاهي به اقدامات تلافي جويانه ي رژيم صهيونيستي در پي اين افتضاح رو سياه كننده نيز داشته باشيم. اقداماتي كه مقايسه ي آن ها با عمليات حزب الله لبنان، نشانگر حقارت عجيب اسرائيل در مقابل مقاومت اسلامي است.  نفوذ پهپاد حزب الله لبنان به عمق مواضع رژيم جعلي صهيونيستي، خبري بسيار غرور آفرين بود كه چندي پيش رسانه اي شد. سردرگم بودن صهيونيست ها تا قبل از سخنراني كوبنده ي سيد حسن نصرالله نشان از عمق ضعف دشمن در شرايط كنوني داشت. اقدام حزب الله را در اين شرايط در حقيقت مي توان اقدامي موازنه اي براي حل و فصل مسائل سوريه به نفع جريان مقاومت اسلامي دانست. اما بد نيست نگاهي به اقدامات تلافي جويانه ي رژيم صهيونيستي در پي اين افتضاح رو سياه كننده نيز داشته باشيم. اقداماتي كه مقايسه ي آن ها با عمليات حزب الله لبنان، نشانگر حقارت عجيب اسرائيل در مقابل مقاومت اسلامي است.


چند روز پيش، به دستور مستقيم اتحاديه ي اروپا، شركت "يوتل ست" پخش برنامه هاي فرامرزي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران را قطع كرد. اين اقدام كه خود نمايانگر دوگانه بودن تمامي استانداردهاي مستكبرين است، بعد از بمب خبري نفوذ پهپاد حزب الله به خاك اسرائيل، معنادار جلوه مي كند. حزب الله لبنان و جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك طرف مخاصمه بر خلاف ادعاي دشمن صهيونيستي، مبني بر وجود گنبد آهنين در آسمان فلسطين اشغالي، پهپادهايي را تا عمق خاك دشمن نفوذ مي دهند و اطلاعات پهپادها را كاملاً دريافت مي كنند و وقتي قسمت عظيم مأموريت پهپاد انجام مي شود، پهپاد مورد اصابت سلاح هاي اسرائيل قرار مي گيرد.



اما از طرف ديگر، بعد از حدود يك هفته سردرگمي غير قابل انكار دشمن صهيونيستي، اسرائيل به مهره ي خود يعني اتحاديه ي اروپا دستور مي دهد تا برنامه هاي فرامرزي جمهوري اسلامي را قطع كند. در اولين گام همين اقدام بچگانه در مقابل اقدام بزرگ و الهي حزب الله، نشان از حقارت شديد اسرائيل دارد. چراكه اولاً اسرائيل ادعاي نفوذناپذيري در آسمانهاي اراضي اشغالي دارد و حزب الله به مناطق نفوذناپذير دشمن نفوذ مي كند و عمليات انجام مي دهد؛ در نتيجه اثبات مي كند ادعاي اسرائيل پوچ و مهمل است و دشمن با توجه به تهديدهاي نظامي كه چندي است با سيطره ي رسانه اي خود قصد جدي نشان دادن آن را دارد، بسيار ضعيف تر از اين حرف هاست كه بخواهد از اين غلط ها بكند، ثانياً ايران ادعايي براي پخش خودكفاي برنامه هاي تلويزيوني خود روي ماهواره ي بومي را ندارد كه دشمن بخواهد در اعماق مرزهايش نفوذ كند و عمليات متقابل و هم وزني در پاسخ به عمليات حزب الله انجام دهد. اقدام اتحاديه اروپا هنر چنداني نمي خواست كه صهيونيسم جهاني بخواهد به تلافي شكسته شدن مرزهايش، از آن استفاده كند. اين اقدام بيشتر شبيه دعواي يك بچه با يك بزرگتر است كه در آن بچه هرچه تلاش مي كند فقط كتك مي خورد و عصباني تر مي شود و در انتها هم فقط مي تواند در فحش و ناسزاگويي و دريده گويي قدرت خود را بر بزرگتر ثابت كند!!!



اما اين فحش و ناسزاگويي در مصداق، عمليات تروريستي روز جمعه در لبنان و هم چنين اقدام به عمليات انتحاري در چابهار سيستان و بلوچستان است. اقدامي كه بعد از عجز اسرائيل از مقابله ي مردانه با عمليات حزب الله لبنان، رخ مي دهد. خوشبختانه در چابهار اين عمليات موفق نمي شود و تروريست به هلاكت مي رسد (متأسفانه يا بهتر بگوييم خوشبختانه در اين قضيه دو نفر از عزيزان بسيجي از قفس اين دنيا پر مي كشند و به شهادت مي رسند)، اما در لبنان بنا به گزارش صدا و سيماي جمهوري اسلامي، حدود 100 نفر كشته و زخمي بر جاي مي مانند.

اقدامات سياسي جريان آمريكايي 14 مارس در متهم كردن سوريه در اين اقدام تروريستي علي رغم محكوم كردن اين عمليات تروريستي توسط سوريه و حزب الله، نشان دهنده ي قصد اسرائيل براي تلافي عمليات حزب الله و فتنه سازي جديد در سوريه (بعد از پيش نهاد اخضر ابراهيمي مبني بر آتش بس در عيد سعيد قربان) و همچنين ساختن مثلاً برگ برنده اي در شوراي امنيت براي تسريع روند سقوط خط مقاومت در سوريه است.

اسرائيل كه كفتارصفتي خود را بارها به اثبات يقيني رسانده است، باز با قتل بي گناهان و ترور و جوسازي در عرصه ي بين الملل مي خواهد از آب گل آلود آبروي از دست رفته ي خود را باز پس بگيرد، اما آنچه ديدني است اقدام بعدي جبهه ي مقاومت در برابر اقدامات وحشيانه ي اسرائيل است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد