فيس‌بوك تنفر‌آميزترين ابزار جاسوسي/ چگونه صهيونيست‌ها در اين شبكه نفوذ كرده‌اند؟

۶ بازديد
 

فيس‌بوك تنفر‌آميزترين ابزار جاسوسي/ چگونه صهيونيست‌ها در اين شبكه نفوذ كرده‌اند؟

فيس‌بوك، شبكه‌اي به اصطلاح اجتماعي است كه كاربران زيادي را از سراسر جهان به سمت خود جلب كرده است، اما پشت پرده اين شبكه به اصطلاح اجتماعي چه كساني قرار دارند؟ آيا كاربران مي‌دانند كه اطلاعات شخصي آن‌ها در اختيار سازمان‌هاي جاسوسي قرار مي‌گيرند؟

به گزارش سرويس سياسي باشگاه خبرنگاران؛ جوليان آسانژ موسس وب‌سايت‌ ويكي‌ليكس درباره فيس‌بوك مي‌گويد:

فيسبوك تنفر آميز‌ترين ابزار جاسوسي است كه تاكنون ايجاد شده ‌است. هر كس كه نام و مشخصات دوستان خود را به شبكه اجتماعي فيسبوك اضافه مي‌كند بايد بداند كه به شكل رايگان در خدمت دستگاه‌هاي اطلاعاتي آمريكاست و اين گنجينه اطلاعاتي را براي آنها تكميل مي‌كند.

آسانژ

آسانژ در بخش ديگري از مصاحبه خود با «راشا تودي» مي‌گويد؛ فيسبوك يك گنجينه اطلاعاتي بسيار بزرگ از نام و پيشينهٔ افراد است كه كاربران آن را به شكل داوطلبانه در اختيار اين شبكه اجتماعي قرار مي‌دهند ولي اين ابزار توسط دستگاه‌هاي امنيتي و اطلاعاتي آمريكا مورد بهره برداري قرار مي‌گيرد. دسترسي اين دستگاه‌هاي اطلاعاتي به اطلاعات ذخيره شده در فيسبوك آن را به يك ابزار خطرناك بدل كرده‌است.

فيس‌بوك يكي از بزرگ‌ترين شبكه‌هاي اجتماعي در سراسر دنيا است كه بيش از يك ميليارد كاربر دارد. اين شبكه اجتماعي در سال 2004 توسط مارك زوكربرگ دانشجوي دانشگاه هاروارد تاسيس شد.


همواره انتقادات زيادي نسبت به اين شبكه اجتماعي و سوء استفاده‌هاي فيس‌بوك از اطلاعات شخصي كاربران آن شده است.


فيس‌بوك شبكه‌اي ضد اجتماعي

روزنامه اينديپندت، چاپ انگليس، هفته گذشته در گزارشي با عنوان "شبكه ضداجتماعي"، فيس‌بوك را شركتي "فاسد و رياكار" معرفي كرد. طبق اين گزارش شركت فيس‌بوك با در‌آمد 175 ميليون يورويي تنها 238هزار دلار پرداخت كرده است. شركت فيس‌بوك با انتقال بخش‌هاي فروش خود به ايرلند به راحتي از پرداخت ماليات به دولت انگليس سرباز مي‌زند.

بنا بر گزارش اينديپندنت، در حالي‌ كه دولت انگليس با كسري بودجه شديدي مواجه است، شركت‌هاي بزرگ اينترنتي با اينكه سودهاي كلاني با استفاده از آگهي‌هاي اينترنتي در اين كشور كسب مي‌كنند اما تنها مقدار ناچيزي از آن را ماليات مي‌دهند.

جان‌ مان John Mann عضو حزب كارگر و عضو كميته خزانه‌داري انگليس، از پرهيز شركت‌هاي اينترنتي در پرداخت ماليات به شدت انتقاد كرد و گفت: "اين امر رياكاري و فساد شركت‌هاي پربازده اينترنتي را مي‌رساند. به گفته مان؛ شركت‌هايي مانند فيس‌بوك از زيرساخت‌هاي اينترنتي كشورها استفاده‌هاي كلان كرده و هيچ كاري در قبال آن انجام نمي‌دهند.

رابطه مديران ارشد فيس‌بوك با رژيم صهيونيستي

گروه مديريتي يهودي فيس‌بوك

نيويورك تايمز در چاپ 13 مه سال 2009 به نقل از گاردين نوشت: فيس‌بوك توسط مارك زوكربرگ، دانشجوي يهودي دانشگاه هاروارد تاسيس شد.

هنگامي كه مارك زوكربرگ، تصميم گرفت تا پروژه فيس‌بوك را به ديگر دانشگاه‌هاي آمريكا گسترش دهد از دوست يهودي خود داستين موزكويچ Dustin Moskovtiz كمك گرفت. موكويتز بعده‌ها معاون‌ اول مهندسي فيس‌بوك شد.


آن‌ها از يك يهودي ديگر نيز كمك گرفتند، پيتر تيل Peter Thiel ، يك سرمايه‌گذار بزرگ آلماني و يكي از موسسان paypal در سال 2004، تيل يكي از اولين سرمايه‌گذاران فيس‌بوك با سرمايه 500هزار دلاري بود.

تيل به عنوان يك يهودي مسلما ترجيح مي‌دهد كه با يهوديان همكاري كند. شريك تجاري وي كه با هم، شركت paypal راه‌اندازي كردند، ماكس رافائل لوچين، يهودي اوكرايني‌الاصل است.

ديگر يهودياني كه با تيل كار مي‌كنند، ديويد ساكس، David Sacks مدير اجرايي اسبق paypal و George Zachary از Ebay هستند.

مارك آندرسونMark Andereessen موسس netscape در شركت صهيونيستي Israel Seed Partners نيز سرمايه‌گذاري كرده و يكي از شركاي نزديك جوناتان مدود Jonathan Medved، يكي از سرمايه‌داران بزرگ صهيونيستي است.

شرلي سندالبرگ يكي ديگر از اعضاي اصلي فيس‌بوك است كه قبلا معاون اول فروش و عمليات‌هاي اينترنتي گوگل بود.

او در سال 2008، گوگل را ترك كرد تا نفر دوم فيس‌بوك شود. اين خانم يهودي اكنون مدير ارشد اجرايي فيس‌بوك است. كار وي فروش، بازاريابي، توسعه تجاري، منابع انساني، سياست عمومي فيس‌بوك است و گزارشات خود را مستقيما به مارك زوكربرگ ارائه مي‌كند.

سندلبرگ با يك يهودي ديگري به نام ديويد گلدبرگ ازدواج كرده است كه قبلا مسئول بخش موسيقي ياهو بود.

يهودي ديگري كه در فيس‌بوك نفوذ دارد جاستين روزنستاين Justin Rosenstein است ، او مهندس ارشد فيس‌بوك است.

البته وي در سال 2008 از فيس‌بوك جدا شد.

رژيم صهيونيستي و فيس‌بوك

روزنامه هاآرتض در سال 2008 نوشت: فيس‌بوك و موسسان گوگل در كنفرانس در ماه مي به سرزمين‌هاي اشغالي خواهند آمد.

سرگي برين surgey Brain يكي از موسسان گوگل، به همراه مارك‌زوكربرگ و رييس ياهو سوزان دكر در پنل روساي تكنولوژي در مركز كنفرانس بين‌المللي برگزار شده در سرزمين‌هاي اشغالي شركت كردند.

زوكربرگ در شصتمين سالگرد منحوس تاسيس رژيم جعلي صهيونيستي به سرزمين‌هاي اشغالي دعوت شد و با سران صهيونيستي ملاقات كرد.

او در حالي با شيمون پرز ملاقات كرد كه وي يك جنايت‌كار جنگي است. او مسئول كشتار بيش از 100 شهروند لبناني در غنا در سال 1996 است.

ديدار شيمون پرز از دفاتر مركزي فيس‌بوك در آمريكا

در سال 2012 شيمون پرز از دفاتر مركزي فيس‌بوك در آمريكا ديدن كرد و مورد استقبال گرم زوكربرگ قرار گرفت. در آن‌جا مارك به پرز كمك كرد تا يك صفحه فيس‌بوك بسازد، رييس‌جمهور رژيم صهيونيستي زوكربرگ را به عنوان دوست نخستين خود انتخاب كرد.




الحاق اولين كاربر فيس‌بوك به سرويس اطلاعاتي اسراييل

آري هازيت Arie Hasit 26 ساله شاهد تولد فيس‌بوك بود، او هم‌اتاقي مارك زوكربرگ موسس شبكه اجتماعي فيس‌بوك و يكي از اولين مديران اين شبكه است.

هازيت در فيلادلفيا بزرگ شد، از زمان جواني هميشه آروزي مهاجرت به سرزمين‌هاي اشغالي را در سر مي‌پروراند كه دو سال پيش اين امر به واقعيت پيوست. او اكنون عضو واحد سخن گوهاي نيروهاي تهاجمي اسراييل يا IDF‌ است.

كنترل فيس‌بوك توسط سازمان‌هاي جاسوسي

خبرگزاري آسوشيد پرس، به نقل از منابع آگاه در سازمان سيا فاش كرد: اين سازمان روزانه بيش از پنج ميليون كاربر فيس بوك و توئيتر را زير نظر دارد. يكي از خبرنگاران آسوشيتدپرس توانسته با اين بخش سيا كه مسئول پيگيري مدياهاي مختلف جهان (روزنامه‌ها، راديوها، اخبارهاي محلي، چت‌هاي اينترنتي و غيره) كه انعكاسي از عقايد ميباشند، اشنا شود. اين پيگيري‌ها كه از ساعتهائي قبل از جنگ سرد اغاز شده‌اند، بعد از واقعه 11 سپتامبر مركزيت يافتند.

اين بخش سيا بعد از مشاهده نقش توييتر در بعضي انقلاب‌ها، به شبكه‌هاي اجتماعي توجه نشان داد. هر روزه صدها تحليل توييت‌ها (تا 5 ميليون توييت در روز) و پيام‌هاي فيس بوك به زبان اصلي را بررسي مي‌كنند. نتيجه آن تابلويي است كه احساسات منطقه‌اي از جهان و يا كشوري را به اندازه كافي دقيق نشان ميدهد. شبكه‌هاي اجتماعي وسيله‌اي براي پيگيري يك بحران در زمان واقعي نظير انقلاب‌هاي عربي مي‌باشند. اين نتيجه‌گيري هر روزه به دفتر باراك اوباما داده شده و او براي بررسي تاثير مداخلات سياسي بين المللي خود از آن استفاده ميكند.

فيس‌بوك و مسئله حريم خصوصي Privacy

يكي از بزرگ‌ترين مسائلي كه در رابطه با فيس‌بوك مطرح مي‌شود سياست‌هاي اين شركت براي حفظ حريم خصوصي افراد است، مسئله‌اي كه تاكنون چندين بار نقض شده است.

روزنامه گاردين در اكتبر امسال با مقاله‌اي با عنوان " آيا وقت آن نرسيده است كه فيس‌بوك با كاربران خود كمي رو راست باشد؟" به شدت از سياست‌هاي اين شبكه اجتماعي در حريم خصوصي افراد انتقاد كرد.

بنا به گزارش وال‌استريت‌ژورنال گفته مي‌شود كه فيس‌بوك پيام‌هاي محرمانه كاربران را وارسي كرده و پيام‌هاي خصوصي افراد در تايم‌لاين عمومي آن‌ها بدون رضايتشان نمودار مي‌شود.

يكي از كاربران فيس‌بوك به نام Neville Unvalla در هنگام جشن فيس‌بوك به مارك زوكربرگ گفت: مارك، درحالي كه فيس بوك زندگي ما را دگرگون ساخته است، تنها چيزي كه از تو مي‌خواهم اين است كه سياست‌هاي حريم خصوصي خود را تغيير دهيد و به كاربران اجازه دهيد تا به كلي به تمام اطلاعات خودشان كنترل داشته باشند.

بسياري از كاربران فيس‌بوك به سختي مي‌توانند تنظيمات حريم خصوصي خود را تنظيم كنند، زيرا بسيار گيج كننده است، به علاوه فيس‌بوك گاهي اوقات بدون درج آگهي سياست‌هاي حريم خصوصي يا privacy خود را تغيير مي‌دهد بدون اينكه كاربر اطلاعي داشته باشد.

بنا به گفته وال‌استريت ژورنال در سال 2010، اپليكيشن‌هاي فيس‌بوك اطلاعات افراد را به هزاران شركت تبليغاتي اينترنتي ارسال كرد. اين اپليكيشن‌ها از ارجاع‌كننده HTTP استفاده مي‌كردند كه هويت كاربر و دوستان وي را مشخص مي‌كرد.

فيس‌بوك و آثار سوء اجتماعي

از مهم ترين تأثيرات فيس‌بوك كه در پرونده‌هاي طلاق عنوان شده، برقراري ارتباط دوباره يكي از زوجين با كساني است كه قبل از ازدواج ارتباط داشته و روابطشان پايان يافته، ارسال پيام‌هاي نامناسب و يا گزارش خيانت طرف مقابل از طريق دوستان فرد بوده است. در سال ۲۰۰۹ مطالعه‌اي به همين روش در انگلستان صورت گرفت و مشخص شد كه در يك پنجم از دادخواست‌هاي طلاق به واژه فيس بوك اشاره شده است.

.


نتايج تحقيقات يك سايت انگليسي نشان مي‌دهد كه يك سوم موارد درخواست طلاق به دليل مسائلي است كه در فيس بوك رخ مي‌دهد.

در تحقيقات جديدي كه توسط دانشكده حقوق مارتي مونيال آمريكا صورت گرفت، نشان مي‌دهد كه ۸۰ درصد درخواست‌هاي طلاق به استناد موارد غيراخلاقي كه در شبكه‌هاي اجتماعي مطرح مي‌شود بوده است. اين تحقيقات هم چنين نشان مي‌دهد كه تنها در كشور آمريكا از هر پنج نفر كه طلاق مي‌گيرند يك نفر به علت عكس‌ها و پيام‌هاي غير اخلاقي و غير خانوادگي در فيس بوك بوده است


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد