هواناو "تندر" رونمايي شد/ بهره‌برداري از هواناو سنگين با قابليت پرتاب موشك

۶ بازديد
با حضور سردار وحيدي؛

هواناو "تندر" رونمايي شد/ بهره‌برداري از هواناو سنگين با قابليت پرتاب موشك

وزير دفاع در مراسم رونمايي از هواناو بومي تندر گفت: اين هواناو كه به پهپادهاي شناسايي و امكانات جمع‌آوري اطلاعات نيز مجهز شده، قادر است مأموريت‌هاي مختلف و متنوعي در حوزه‌هاي نظامي به انجام رساند.  در دويست و سي و هشتمين روز از سال "توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني" با حضور سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، هواناو بومي تندر كه توسط متخصصين اقتدارآفرين وزارت دفاع طراحي و ساخته شده است رونمايي شد. اين هواناو در دو مدل رزمي و ترابري عرضه مي‌شود.

سردار وحيدي در مراسم رونمايي از اين هواناو  كه مدل رزمي آن بنام تندر نام‌گذاري شده است، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افزايش قابليت‌هاي رزمي- شناسايي همراه با تحرك و چابكي نيروهاي مسلح در دريا و سواحل از راهبردهاي مهم وزارت دفاع است كه براي تحقق آن طرح‌ها و برنامه‌هاي متعددي در دست اجراء است.

وي، ساخت هواناو رزمي تندر را در همين راستا توصيف كرد و افزود: هواناو تندر كه به پهپادهاي شناسايي و امكانات جمع‌آوري اطلاعات نيز مجهز شده، قادر است مأموريت‌هاي مختلف و متنوعي در حوزه‌هاي نظامي به انجام رساند.

سردار وحيدي، گشت ساحلي، شناور فرماندهي، عمليات شناسايي آفندي و پدافند ميان برد آبي- خاكي، شركت در عمليات دفاع نامتقارن، حمل و نقل نفرات و تجهيزات براي پشتيباني و لجستيك جزاير و سواحل، آمبولانس دريايي و عمليات امداد و نجات را از كاربردهاي اين هواناو ذكر كرد.

وي همچنين، عبور از مناطق مسطح و صعب‌العبور مانند سطوح باتلاقي، شن‌زار، لجني، ني‌زار، سطوح آب گرفته كم عمق و عبور از مناطق مين‌ريزي شده كم عمق، بدون نياز به تجهيزات ساحلي را از ديگر ويژگي‌هاي هوانا تندر برشمرد.

 وزير دفاع تصريح كرد: متخصصان وزارت دفاع، با طراحي و ساخت هواناو تندر، نه تنها قادر شدند هوانا بومي رزمي كشور را توليد كنند، بلكه توانستند با نبوغ، نوآوري و خلاقيت در بخش سيستم‌هاي مكانيك، الكترواويونيك، هيدروليك، سامانه‌هاي الكتريكي و سوخت جهش و ارتقاء فناوري را رقم بزنند.

سردار وحيدي در ادامه افزود: جمهوري اسلامي ايران در شمار 5 كشور داراي اين فناوري است و قادر است نيازهاي داخلي و صادراتي را با طراحي‌هاي متنوعي كه انجام مي‌دهد پاسخگو باشد.

وزير دفاع با بيان اين‌كه بر روي هواناو تندر انواع سلاح‌هاي ساخت وزارت دفاع مثل راكت، توپ و هواپيماي بدون سرنشين قابل نصب و بهره‌برداري است، گفت: با توليد انبوه اين هواناو توان و تحرك عملياتي نيروهاي دريايي جمهوري اسلامي ايران به نحو چشمگيري افزايش مي‌يابد.

وي افزود: علاوه بر تأمين نيازهاي رزمي، جابجايي مسافر، حمل بار در مناطق فاقد اسكله، امدادرساني‌هاي هلال احمر در كمك به مناطق سيل زده، كنترل شيلات و شناورهاي صيادي، حمل و نقل كاركنان و تجهيزات شركت‌هاي فعال در دريا و مطالعات زيست محيطي دريا و ساحل را از جمله كاربردهاي تجاري اين هواناو است.

سردار وحيدي در پايان با قدرداني از تلاش مديران، متخصصان و كاركنان صنعت دفاعي كه در شرايط تحريم با طراحي و ساخت هواناو رزمي تندر گام بلندي در خودكفايي صنايع دريايي برداشتند؛ تأكيد كرد: وزارت دفاع با تمام توان مصمم به اجراي فرامين فرماندهي معظم كل قوا در تقويت، تجهيز و تكميل توانمند‌‌ي‌هاي نيروي دريايي راهبردي جمهوري اسلامي ايران است و ان شاءالله در آينده نزديك با تكميل آزمون‌هاي ساحل و دريا، الحاق هواناو رزمي- شناسايي تندر به ناوگان نيروي دريايي راهبردي ارتش جمهوري اسلامي ايران انجام خواهد شد.

در اين مراسم همچنين هواناو سنگين با قابليت پرتاب موشك نيز مورد بهره برداري قرار گرفت.
 
 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد