آغاز رزمايش مشترك مدافعان آسمان ولايت4 با رمز "يا محمد رسول‌الله(ص)"/

۸۳ بازديد
لحظاتي پيش صورت گرفت

آغاز رزمايش مشترك مدافعان آسمان ولايت4 با رمز "يا محمد رسول‌الله(ص)"/ شليك موشك "هاگ" تا ساعتي ديگر

رزمايش مشترك سراسري مدافعان آسمان ولايت4 با رمز "يا محمد رسول الله(ص)"، لحظاتي پيش آغاز شد.
امير سرتيپ فرزاد اسماعيلي، فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) با اعلام رمز "يا محمد رسول‌الله(ص)"  از محل قرارگاه اصلي رزمايش، دستور آغاز اين رزمايش گسترده را صادر كرد.

قرار است در اين مرحله از رزمايش مدافعان آسمان ولايت4 سامانه‌هاي پدافند هوايي راداري، موشكي، شنود، توپخانه‌اي و ديده‌باني با ويژگي‌هاي چالاكي، چابكي و هوشمندي در صحنه نبرد گسترش يابند.

در آغاز اين رزمايش، جنگنده بمب‌افكن‌هاي F4 ،F5  ،F7 ،F14 ميراژ، سوخو و هواپيماهاي سوخت‌رسان نيروي هوايي از پايگاه‌هاي خود در مناطق شرقي و جنوبي منطقه رزمايش، گسترش يافته و هواپيماهاي شناسايي با عكسبرداري از منطقه رزمايش به جمع‌آوري اطلاعات از منطقه مي‌پردازند.

در اين مرحله، تحرك، جابجايي سريع و پرواز انواع هواپيماهاي طرح پدافندي و استقرار سامانه‌هاي پدافندي و هماهنگي بيشتر ارتش، سپاه، نيروي انتظامي و نيروهاي آموزش‌ديده مردمي در برقراري و پوشش امنيت كامل مرزهاي هوايي كشور در قالب شبكه يكپارچه پدافندي مورد ارزيابي قرار مي‌گيرند.

گفتني است در ادامه نخستين مرحله از رزمايش مشترك سراسري مدافعان آسمان ولايت4، پس از گسترش و استقرار سريع ديده‌بانان بصري در مناطق تعيين شده، ارتباطات چندلايه و امن براي انتقال به موقع اطلاعات صحنه نبرد به شبكه يكپارچه پدافند هوايي تأمين خواهد شد.

در پايان مرحله نخست اين رزمايش كه با هدف حصول اطمينان از امنيت و كارايي شبكه‌هاي ارتباطي و تبادل به موقع اطلاعات ميان سرپنجه‌ها و مراكز كنترل منطقه‌اي پدافند هوايي انجام شده، ديده‌بانان با استفاده از تجهيزات الكترو اپتيكي و ارتباط مدرن و موشك‌هاي دوش‌پرتاب، عملكرد و كارايي اين تجهيزات را مورد ارزيابي عملياتي قرار مي دهند.

همچنين در ادمه رزمايش گسترده مدافعان آسمان ولايت4، تا ساعتي ديگر موشك "هاگ" نيز شليك خواهد شد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد