شكار دومين پهپاد متجاوز آمريكايي توسط سپاه پاسدارن

۱۴۸ بازديد
در منطقه عمومي خليج فارس رخ داد

  شكار دومين پهپاد متجاوز آمريكايي توسط سپاه پاسدارن

يك فروند هواپيماي بدون سرنشين آمريكايي كه در حال گشت‌زني در منطقه عمومي خليج فارس بود، به محض ورود به حريم فضاي جمهوري اسلامي ايران در تور يگان‌هاي پدافندي و سامانه‌هاي كنترلي نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گرفتار و در اختيار گرفته شد. به گزارش حوزه دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران،‌ به نقل از سپاه نيوز؛ يك فروند هواپيماي بدون سرنشين آمريكايي كه در چند روز گذشته با هدف شناسايي و جمع آوري اطلاعات در حال گشت زني در منطقه عمومي خليج فارس بود، به محض ورود به حريم فضاي جمهوري اسلامي ايران در تور يگان هاي پدافندي و سامانه هاي كنترلي نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گرفتار و در اختيار گرفته شد.
 
در اين خصوص فرمانده نيروي دريايي سپاه با اعلام اينكه اين پهپاد از نوع اسكن ايگل (ScanEagle) بوده است گفت: اين گونه پرنده ها معمولا از روي ناوهاي بزرگ به پرواز در مي آيند.
 
دريادار علي فدوي همچنين با اشاره به آمادگي‌هاي نيروي دريايي سپاه در اجراي مأموريت‌هاي محوله و اشراف اطلاعاتي همه جانبه بر تحركات بيگانگان در منطقه راهبردي خليج فارس و تنگه هرمز تصريح كرد: دشمنان ما از اول فروردين ماه سال 1366 حضور نيروي دريايي سپاه در خليج فارس و آنچه در 1/5 سال آخر جنگ بين ما و آنها اتفاق افتاد را ديده اند. اين حضور از آن زمان تا به امروز وجود دارد و مسلما وضعيت امروز ما با آن زمان قابل قياس نيست.
 
وي تأكيد كرد: شرايط ما عالي است و آمادگي‌هاي نيروي دريايي سپاه در بهترين حالت قرار داد.

لازم به يادآوريست، روز يك شنبه 13 آذر ماه 1390 براي نخستين بار برخي منابع از شكار يك فروند هواپيماي بدون سرنشين جاسوسي آمريكا توسط نيروهاي مسلح ايران در شرق كشور خبر دادند؛ در ادامه و با انتشار اطلاعات جديدي از اين عمليات غرور‌آفرين مشخص شد نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران توانسته‌اند با اقدامات عملياتي خود يك هواپيماي بدون سرنشين پيشرفته جاسوسي آمريكايي از نوع "RQ170" را كنترل و در اختيار بگيرند.

در آن مقطع زماني، اين خبر و اعلام نوع پهپاد شكار شده، به سرعت به خبر اول رسانه‌هاي داخلي و بين‌المللي تبديل شد هر چند مقامات آمريكايي در واكنشي شتابزده، با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران توانايي نفوذ در سيستم هدايت و كنترل اين پهپاد را ندارد، سعي كردند تا خبر شكار RQ-170 را تنها يك بازي رسانه‌اي نشان دهند اما نمايش اين پهپاد پيشرفته در اختيار سپاه پاسداران خط بطلاني بود بر اظهارات بي‌اساس مقامات آمريكايي.
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد