نسل جديد هواپيماهاي جاسوسي؛

۱۴۷ بازديد
نسل جديد هواپيماهاي جاسوسي؛

  پهپادهايي به اندازه يك پرنده كه مي‌توانند وارد خانه‌ها شوند

پهپادهاي نسل جديد، گاها آنقدر كوچك هستند كه مانند يك پرنده يا يك هليكوپتر اسباب‌بازي به پرواز در‌آمده و از هر مانعي عبور مي‌كنند. شكار پهپاد فوق پيشرفته "اسكن‌ايگل" توسط نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، بازتاب‌ فراواني در رسانه‌ها داشت، به طورِي كه پس از اعلام اين خبر از سوي فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران، رسانه‌هاي خارجي به ابعاد گوناگون اين حادثه پرداختند. برخي درباره پهپاد اسكن‌ايگل و ويژگي‌هاي آن نوشتند، برخي درباره تاريخچه پهپادها و برخي نيز به توانايي نظامي ايران براي شكار اين هواپيماها پرداختند.


اما شركت‌هاي سازنده هواپيماهاي جاسوسي درصدد هستند تا هواپيماهاي بسيار كوچك‌تري بسازند كه از كمند رادارهاي كشورها دور بمانند، به علاوه اينكه تصاويري با كيفيت به منبع خود ارسال كنند.

پهپادهاي نسل جديد گاها آنقدر كوچك هستند كه مانند يك پرنده يا يك هليكوپتر اسباب‌بازي به پرواز در‌آمده و از هر مانعي عبور مي‌كنند.

شركت توليد فناوري CyPhy Works ، با بودجه سازمان پژوهش‌هاي پيشرفته وزارت دفاع آمريكا پهپادهايي بسيار كوچك توليد كرده‌ است كه مي‌توانند به دور از ديد رادارهاي امنيتي از هر گونه مانعي مانند در و پنجره عبور كرده و به راحتي از مكان مورد نظر فيلم تهيه كنند.

اما فرق اين ريزپهپادها اين است كه آن‌ها از طريق رشته‌هاي بسيار ريز هدايت مي‌شوند، چيزي به نازكي دو سيم مسي. اين امر به آنها اجازه مي‌دهد تا بدون هيچ محدوديت زماني تصاويري با كيفيت بسيار بالا بفرستند.

نام  پهپادي كه شركت CyPhy Works   ساخته است EASE نام دارد و هدف آن ورود به ساختمان‌ها و عمليات‌هاي جاسوسي است. به گفته وب‌سايت سازمان بين‌الملل وسايل نقليه بدون سرنشين، رژيم صهيونيستي نيز به يكي از اين نوع پهپادها دسترسي دارد. اين پهپاد مي‌تواند بدون محدوديت تا مسافت‌هاي طولاني پرواز كند.


به گفته يكي از سازنده‌هاي اين پهپاد، EASE مي‌تواند به عنوان يك سرباز پرنده عمل كنند. مي‌تواند وارد يك خانه شده و در آن به جستجو بپردازد.

در اين نوع پهپاد به جاي باتري از ميكروفلامن استفاده شده است كه به هواپيما اجازه مي‌دهد تا حين پرواز تصاويري با كيفيت ارائه كند.

پهپاد PARC

بعد از اينكه ارتش آمريكا در خواست خريد اين نوع پهپاد را كرد، شركت CyPhy Works ، نوعي بهتر با نام parc ساخت. اين پهپادها، در مكان‌هاي دور افتاده در افغانستان به كار برده مي‌شوند.





انواع ديگر ريزپهپادها

وب‌سايت خبري ديلي‌ميل در گزارشي به هواپيماهاي جاسوسي آمريكا اشاره كرده است كه به كوچكي حشره هستند.

بنا بر اين گزارش، اين پهپادها مانند اسباب‌بازي كودكان بوده، اما اين ابزارهاي كودكانه در واقع پيچيده‌ترين پهپادها در جهان هستند. ارتش آمريكا قصد دارد اين پهپادها را آن‌قدر كوچك كند كه به اندازه پرندگان شوند. يكي از اين پهپادها براساس مدل پرنده مرغ مگس‌خوار ساخته شده است.






تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد