موضع قاطع ملت در قطعنامه راهپيمايي 22 بهمن؛

۱۴۶ بازديد
موضع قاطع ملت در قطعنامه راهپيمايي 22 بهمن؛

حفظ وحدت؛تكليف شرعي انقلابيون/ بداخلاقي سياسي خيانت به انقلاب است

ملت مسلمان و انقلابي ايران، با تأسي به منويات رهبر فرزانه انقلاب اسلامي حفظ وحدت را تكليف شرعي همه مسئولين كشور دانسته و هرگونه تلاش از سوي هر شخص و جرياني براي مخدوش كردن اتحاد و انسجام ملي و بر هم زدن آرامش عمومي كشور و انجام بد اخلاقي و كشاندن اختلاف‌ها به ميان مردم را بازي در زمين و پازل دشمن تلقي نموده و آن را حركتي خلاف وصاياي بنيانگذار جمهوري اسلامي و اقدامي در مسير خدمت به بيگانگان و خيانت به كشور و انقلاب و نظام مي‌داند. راهپيمايي مردمي در سالروز پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي با حضور يكپارچه ملت ايران در تهران و 930 شهر و چهار هزار روستاي سراسر كشور  برپا شد تا بارديگر شكوه مردمسالاري ديني را به رخ معاندان و بدخوهان بكشد. 

بيش از 3800 خبرنگار و عكاس از رسانه هاي داخلي و خارجي در تهران و تمام استانهاي كشور در مسيرهاي راهپيمايي، مراسم 22 بهمن را پوشش خبري ـ تصويري مي دهند.

  سقوط چتربازان نيروهاي مسلح و انجام عمليات نمايش هوايي همراه  با نمايش جلوه هاي ويژه ، اجراي سرود توسط رزم‌نوازان دژبان ارتش جمهوري اسلامي ايران ،اجراي سرود توسط گروه سرود 22 هزار نفري جوانان دانش آموز،  قرائت قطعنامه سراسري يوم الله 22 بهمن 1391 از جمله برنامه هاي امروز در ميدان آزادي است.

 
سخنران مراسم، محمود احمدي‌نژاد، رئيس جمهوري اسلامي ايران است. در پايان مراسم مردم توسط بالگردهاي ارتش جمهوري اسلامي ايران گلباران مي شوند.   * در راهپيمايي روز 22 بهمن امروز دستاوردهاي علمي، دفاعي و نظامي كشورمان در ميدان آزادي تهران به نمايش درآمده است كه از اين ميان مي توان به كاوشگر پيشگام كه اخيرا توسط محققان ايراني ساخته شد و موجود زنده به فضا فرستاده و بازيابي كرده است، مي توان اشاره كرد.
* كاروان‌ها و هيات‌هاي مذهبي كه هر ساله در ايام اربعين حسيني با پاي پياده به زيارت كربلاي حسيني مي روند امسال به صورت دسته جمعي در راهپيمايي سالگرد پيروزي انقلاب حضور يافته اند. كاروان هاي پياده روي اربعين از دقايقي قبل حركت خود را از ميدان امام حسين(ع) به سمت ميدان آزادي آغاز كرده و قرار است اين مسير 9 كيلومتري را به صورت دسته جمعي طي كنند.

* تراكت، بروشور، پرچم و تمثال شهيد رضا قشقايي ، مصطفي احمدي‌روشن، مسعود علي‌محمدي، مجيد شهرياري در مسيرهاي راهپيمايي يوم الله 22 بهمن در حال توزيع است.

* همزمان با مراسم راهپيمايي يوم الله 22 بهمن، ماكت هواپيماي قاهر 313 و ماكت ماهواره كاوشگر پيشگام در ميدان آزادي به نمايش گذاشته شده است.

* با آغاز رسمي راهپيمايي يوم الله 22 بهمن، سازمان ميراث فرهنگي، ايستگاه موسيقي اقوام ايراني و اجراي نمايش‌هاي آييني را در مسير راهپيمايان برگزار كرده است.

* از دقايق اوليه صبح امروزگروه مارش دانشجويي افسري دانشگاه امام حسين (ع) در خيابان آزادي تقاطع يادگار امام با نواختن سرود جمهوري اسلامي ايران به سهم خود بر شور جشن انقلاب در تهران افزوده اند.

* سردار قاسم سليماني فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از تقاطع چهار راه وليعصر به مردم شركت كننده در راهپيمايي 22 بهمن پيوست و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

* برخي از راهپيمايان با در دست داشتن پلاكاردهايي كه بر روي آن نوشته شده بود «من انقلابي‌ام» حمايت قاطع خود را از سخنان اخير مقام معظم رهبري كه به دولت آمريكا فرمودند من ديپلمات نيستم يك انقلابي‌ام نشان دادند.

راهپيمايان تهراني با سر دادن شعارهاي الله‌اكبر، مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسرائيل و ... در حال حركت به سمت ميدان آزادي تهران هستند. تعدادي از راهپيمايان تهراني با سر دادن شعار وحدت وحدت، فوري فوري خواستار اتحاد و انسجام هر چه بيشتر مسئولان كشور شدند.

يكي از راهپيمايان تهراني نيز دست‌نوشته‌اي را حمل مي‌كرد كه روي آن نوشته شده بود هشدار به مسئولان، اكنون نيازمند وحدتيم.

به گزارش فارس، در طول مسير راهپيمايي امروز تهران گروه‌هاي انقلابي نيز در حال پخش هستند.

حضور رييس قوه قضاييه در راهپيمايي

  آيت الله صادق آملي لاريجاني رئيس قوه قضاييه   به خيل راهپيمايان پيوست.

آملي لاريجاني به همراه تني چند از معاونين خود با حضور در خيابان آزادي در ميان مردم هميشه در صحنه در گراميداشت پيروزي انقلاب اسلامي راهپيمايي كرد.

قطعنامه پاياني راهپيمايي 22 بهمن

در پايان راهپيمايي با‌شكوه و دشمن شكن يوم الله بيست و دوم بهمن ماه قطعنامه‌اي در 10 بند قرائت شد.

در ابتداي اين قطعنامه آمده است:« "وَ نُرِيدُ أَن نَّمُنَّ عَلَيَ الَّذِينَ استُضعِفُوا فِي الأَرضِ وَ نَجعَلَهُم أَئِمَّهً وَ نَجعَلَهُم الوَارِثينَ" (قصص/5)

حمد و سپاس بي‌پايان پروردگار قادر متعال را كه در پرتو تعاليم پيامبر اعظم صلي الله عليه و آله و سلم و سايه‌سار شجره سبز و سربلند انقلاب مبارك اسلامي، ايستادگي و مقاومت امت سرفراز ايران اسلامي را به شميم معطر تحقق وعده‌هاي الهي مبدل ساخت تا معنويت و دينداري، مشعل فروزان راه سربلندي و آزادي جهانيان گردد و حقيقت ناب انقلاب اسلامي و انديشه‌هاي ديني و سياسي حضرت‌امام خميني(ره) درخشان‌تر از هر زمان ديگر، چونان حبل‌المتيني الهي، تمدن نوين اسلامي را به امت اسلامي نويد دهد و "ولايت فقيه" اين يادگار تاريخي و گرانقدر روح خدا زمينه‌ساز انسجام، اتحاد، استقامت، پيشرفت و سرافرازي ايران و هدايت جامعه بشري به قله‌هاي صلاح و سعادت و رستگاري گردد.»

در ادامه اين قطعنامه آمده است: « خورشيد سي و پنجمين بهار پرطراوت آزادي در حالي در سرزمين "اسلام و فرهنگ و ادب و ايثار" طلوع مي‌كند كه جهانيان، محو تماشاي عظمت و اقتدار خيره‌كننده ملت ايران شده است و در پرتو امواج بيداري‌بخش اين انقلاب بزرگ الهي، مناسبات و معادلات ساخت قدرت جهاني، خارج از اراده مستكبران و نظم ادعايي قدرت‌هاي سلطه‌گر به نفع مستضعفين و ملل آزاده و حق‌طلب بر هم ريخته و بشريت در حال گذر از يك پيچ تاريخي مهم و سرنوشت ساز قرار گرفته است و بيش از هر مقطع زماني، بستر تحقق وعده خداوندي براي "حكومت جهاني مستضعفين" و درك ظهور "موعود" مهيا شده است.»

اين قطعنامه تأكيد مي‌كند: « اكنون در پايان راهپيمايي با‌شكوه و دشمن شكن يوم الله"بيست و دوم بهمن ماه" ملت نستوه و بصير ايران اسلامي، مواضع خود را در اين شرايط خطير و الهام‌بخش با بانگ رساي توحيدي"الله اكبر" و "خامنه‌اي رهبر" به جهانيان اعلام مي‌دارد:

ا- ملت شهيدپرور ايران اسلامي، ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيدان والامقام و تجليل از جانبازان، ايثارگران و خانواده‌هاي معزز شهداي گرانقدر و تجديد عهد و پيمان ناگسستني خود با آرمان‌هاي امام راحل(ره) و مقام معظم رهبري(مدظله‌العالي)، رمز تداوم حركت سرافرازانه انقلاب اسلامي و راه عبور پيروزمندانه از چالش‌ها و مشكلات فراروي كشور بويژه سناريوهاي خصومت‌ورزي و كينه‌توزي دشمنان و در رأس آن شيطان بزرگ آمريكاي جنايت كار را، تمسك به ولايت مطلقه فقيه و اطاعت از رهنمودهاي خردمندانه و حكيمانه رهبر فرزانه انقلاب دانسته و هرگونه تلاش و اقدامي كه بخواهد اصل " فصل‌الخطاب بودن" منويات رهبري در جامعه و نظام اسلامي را خدشه‌دار سازد، شديدا محكوم مي‌نمايد.

2 - ملت مسلمان و انقلابي ايران، با تأسي به منويات رهبر فرزانه انقلاب اسلامي حفظ وحدت را تكليف شرعي همه مسئولين كشور دانسته و هرگونه تلاش از سوي هر شخص و جرياني براي مخدوش كردن اتحاد و انسجام ملي و بر هم زدن آرامش عمومي كشور و انجام بد اخلاقي و كشاندن اختلاف‌ها به ميان مردم را بازي در زمين و پازل دشمن تلقي نموده و آن را حركتي خلاف وصاياي بنيانگذار جمهوري اسلامي و اقدامي در مسير خدمت به بيگانگان و خيانت به كشور و انقلاب و نظام مي‌داند.

3 – ملت ولايتمدار و بيدار ايران اسلامي، اعمال تحريم‌هاي زنجيره‌اي يك‌جانبه و ظالمانه نظام سلطه و اردوگاه ليبرال سرمايه‌داري غرب به سركردگي آمريكا را محكوم نموده و از مسئولين و كارگزاران نظام مي‌خواهد تا با اتخاذ رويكرد اقتصاد مقاومتي و راهبرد جهادي در صحنه توليد ملي و به ميدان آوردن كار و سرمايه ايراني و اتكا به جوانان كارآفرين؛ سناريوي شيطاني دشمن را خنثي و آنرا به عرصه‌اي براي شكست و رسوايي  نظام سلطه و بدخواهان انقلاب اسلامي تبديل سازند.

4 – ملت صبور و مقاوم ايران، به كارآمدي نظام اسلامي در عرصه پيشرفت‌ها و دستاوردهاي علمي ـ برغم تحريم‌ها، تهديدها و مانع تراشي‌هاي ناشي از كينه‌ورزي و سناريو‌پردازي دشمن ـ افتخار كرده و با تجليل و تكريم مقام ارجمند شهدا، مجاهدان و ايثارگران حوزه علم و فناوري بويژه شهيدان عليمحمدي، شهرياري، رضايي‌نژاد و احمدي‌روشن و نيز سردار بي‌ادعا شهيد حسن تهراني‌مقدم، از تلاش مؤمنانه و شجاعانه دانشمندان جوان و نخبگان علمي كشور در زمينه‌هاي مختلف، از جمله هسته‌اي، فضايي، نانوداروها، سلولهاي بنيادي و ديگر علوم راهبردي؛ قدرداني نموده و با تأكيد بر حق مسلم خود در استفاده از انرژي صلح‌آميز هسته‌اي و هشدار به دشمنان نظام، به اعضاي گروه 1+5 تأكيد مي‌كند كه تنها راه پيشرفت مذاكرات آينده پذيرش حقوق ايران اسلامي و پرهيز از دخالت رويكردهاي ظالمانه و اهداف مغرضانه سياسي و غيرفني در پرونده هسته‌اي ايران مي‌باشد.

5 – ملت بصير و دشمن شناس ايران، تحولات شگرف منطقه‌اي و جهاني در بستر بيداري اسلامي را ناشي از گفتمان انقلاب اسلامي و تأثير‌پذيري كشورهاي اسلامي از آرمان‌‌هاي مقدس نظام و الگوي مقاومت و استكبارستيزي خود دانسته و با محكوم كردن دخالت بيگانگان در امور كشورهاي رهايي يافته از يوغ ديكتاتورهاي مورد حمايت قدرت‌هاي سلطه‌گر، بر ضرورت هوشياري در مقابل نقشه دشمنان براي ايجاد انحراف در مسير بيداري اسلامي تأكيد مي‌نمايد.

6 – ملت آزاده و ظلم‌ستيز ايران، آزادي قدس شريف و فلسطين را تكليف الهي و راهبرد خدشه‌ناپذير جهان اسلام قلمداد كرده و با دفاع همه‌جانبه از جبهه مقاومت اسلامي و ضد صهيونيستي، حمايت آمريكا و حاميان عربي و غربي از جنايات رژيم غاصب و جعلي صهيونيستي در سرزمين‌هاي اشغالي و نيز اقدامات گروه‌هاي تروريستي عليه دولت و ملت سوريه و فتنه‌افروزي بعثي‌ها و تروريست‌ها در عراق را محكوم نموده و بر ضرورت اقدام عاجل و قاطع سازمان‌ها و نهادهاي بين‌المللي در قبال دولت‌هاي حامي تروريسم و عاملان به خاك و خون كشيدن انسان‌هاي بي‌دفاع تأكيد مي‌نمايد.

7 – ملت فهيم و مسلمان ايران با تأكيد بر حق ملت‌ها در تعيين سرنوشت خود، كشتار وحشيانه مردم بي‌دفاع بحرين توسط رژيم سرسپرده آل خليفه كه با همراهي آل سعود و در سايه سكوت مرگبار سازمان‌هاي بين المللي و نهادهاي مدعي دموكراسي و حقوق بشر صورت مي‌پذيرد را محكوم نموده و حمايت خود را از مقاومت و ظلم‌ستيزي مردم مسلمان و مظلوم بحرين اعلام مي‌دارد.

8 ـ ملت بصير و متحد ايران، آمريكا را همچنان دشمن شماره يك خود دانسته و طرح مجدد آمادگي براي مذاكره با ايران را در شرايط فشار و تهديد، برگ برنده مورد نياز آمريكا براي جبران شكست‌هاي منطقه‌اي كاخ سفيد و حركتي حيله‌گرانه براي كشاندن نظام انقلابي و مردمي جمهوري اسلامي به پاي ميز مذاكره مي‌داند و هرگونه اقدام، قبل از اثبات حسن نيت و اقدامات عملي آمريكا را اقدامي خلاف خواست عمومي، منافع ملي و پيشرفت كشور و گامي در جهت گشودن باب سلطه مجدد آمريكا و خيانت به آرمان‌هاي امام و رهبري و شهدا دانسته و آنرا شديداً محكوم مي‌نمايد.

9 – ملت مسلمان و قدرشناس ايران، با توجه به توطئه‌هاي زنجيره‌اي و مستمر نظام سلطه و استكبار از تهديد و تحريم و تحريك تا جنگ نرم و سناريوهاي مايوس سازي مردم نسبت به آينده انقلاب، تلاش‌هاي قواي سه‌گانه در توجه به مشكلات اقتصادي و پرداختن به دغدغه‌هاي فرهنگي و حركت به سمت نهادينه‌سازي سبك زندگي اسلامي را ناكافي دانسته و از مسئولين مي‌خواهد با اخلال‌گران و برهم زنندگان آرامش اقتصادي كشور قاطعانه‌‌تر از گذشته برخورد نموده و با مهارگراني، رفع بيكاري و مشكلات فراروي معيشت مردم و همت و تدبير براي آسايش و زندگي توام با عزت اقشار مختلف به ويژه قشر محروم و مستضعف، دشمنان انقلاب و نظام را در راهبرد "ايجاد فاصله بين ملت با نظام و انقلاب" مأيوس و نااميد سازند.

10 – ملت مؤمن و بيدار ايران، با آگاهي از اهميت انتخابات رياست جمهوري در سال 92، برگزاري ده‌ها انتخابات با شكوه و توأم با آزادي و آرامش را مظهر مردم سالاري ديني و از افتخارات نظام مقدس جمهوري اسلامي دانسته و ضمن تقبيح زمزمه‌هاي "انتخابات آزاد" بر لزوم هوشياري ملي در برابر نقشه‌هاي پيچيده و فريبنده دشمن تأكيد نموده و از نامزدهاي تصدي رياست جمهوري ميخواهد در رقابت‌هاي انتخاباتي، ضمن رعايت موازين شرعي، اخلاقي و قانوني و نمايان ساختن قابليت‌ها و توانمندي‌هاي خود براي پاسخگويي به مردم و رهبري و توجه به الزامات دهه چهارم انقلاب، بسترهاي انتخاباتي پرشور و حداكثري را فراهم ساخته و از هرگونه اقدامي كه موجب سوء استفاده ضد انقلاب و خرسندي بيگانگان مي‌شود، به شدت پرهيز نمايند.»


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد