حواشي راهپيمايي 22 بهمن

۱۳۲ بازديد

حواشي راهپيمايي 22 بهمن

مراسم سالگرد سي و چهارمين بهار انقلاب با حضور پرشكوه مردم برگزار شد. اين مراسم همراه با حاشيه هايي بود كه در ادامه مي آيد مهر: واكنش عده‌اي از حاضران در راهپيمايي امروز شهرهاي تهران و قم به برخي مسئولين نظام از حواشي تلخ سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب بود.

مراسم سالگرد سي و چهارمين بهار انقلاب با حضور پرشكوه مردم برگزار شد. اين مراسم همراه با حاشيه هايي بود كه در ادامه مي آيد:

* رئيس جمهور برخلاف سال هاي گذشته بخش قابل توجهي از مسير را در داخل ماشين حفاظت شده طي كرد و تنها مسير كوتاهي را در ميان مردم به راهپيمايي پرداخت. در هنگام پياده روي رئيس جمهور در ميان مردم در خيابان آزادي، در كنار مردمي كه با شعارهاي حمايتي به استقبال رئيس جمهور رفته بودند عده اي نيز در اعتراض به حوادث روزهاي گذشته در مجلس شوراي اسلامي و اظهارات رئيس جمهور درخصوص رابطه با آمريكا شعار "مرگ بر ضد ولايت فقيه" سر دادند.

* حضور آيت الله هاشمي در اين مراسم نيز خالي از حاشيه نبود. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام كه چندسالي است شركت خود در مراسم راهپيمايي 22 بهمن را به حضور در مسيرهاي خلوت و كم تردد راهپيمايي محدود مي كند، امسال نيز با واكنش عده اي از راهپيمايان مواجه شد. وي از مسير تقاطع وصال - انقلاب با راهپيمايان تهراني همگام شد و تا تقاطع خيابان قدس در خيابان انقلاب راهپيمايي كرد.

* عفت مرعشي همسر آيت الله هاشمي رفسنجاني نيز وي را همراهي مي كرد. برخي از مردم حاضر در راهپيمايي هنگام مشاهده آيت الله هاشمي عليه وي شعار سر دادند. برخي از هوادران آيت الله هاشمي نيز كه وي را همراهي مي كردند با در دست داشتن تصاوير امام و رهبري شعارهايي در حمايت از وي سر مي دهند.

*علي لاريجاني نماينده مردم قم و رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز كه به سنت هرساله در راهپيمايي مردم قم در سالروز پيروزي انقلاب اسلامي شركت مي كند با اعتراض هاي مشابهي روبرو شد. گرچه اين اعتراض ها تا حدي بود كه سخنراني وي را ناتمام گذاشت.

* نماينده مردم قم در مجلس در حالي سخنراني خود را در شبستان امام خميني حرم حضرت معصومه(س) شروع كرد كه شعارهاي "بصيرت بصيرت" و برخي شعارهاي ديگر اين سخنراني را با اختلال مواجه كرده بود. رئيس مجلس در ابتداي سخنان خود بدون توجه به شعارهاي معترضان در مجلس به سخنراني خود كه از قبل آماده كرده و مكتوب بود ادامه داد. در حالي كه رفته رفته بر صداي شعاردهندگان افزوده مي‌شد، صداي لاريجاني به سختي از پشت تريبون شنيده شد.
* در اين حين بخشي از جمعيت بر شدت شعارهاي خود اضافه كردند و شعارهايي چون "خواص بي بصيرت" سر دادند و حتي اشيائي به سمت جايگاه سخنراني رئيس مجلس پرتاب شد. در اين شرايط حلقه محافظان لاريجاني در جايگاه تنگ تر شد و آنها از رئيس مجلس خواستند تا سخنراني خود را متوقف كند، اما لاريجاني براي ادامه صحبت هايش اصرار داشت.
 
* وي در واكنش به اعتراضات برخي از حاضرين گفت: امروز روز 22 بهمن و روز مباركي است و روزي است كه بايد با رهبر معظم انقلاب بيعت كنيم و نبايد با اينگونه اقدامات اين جشن بزرگ را خدشه دار كنيم. در ادامه وقتي حاضرين و معترضين در شبستان به سمت محل جايگاه سخنراني حركت كردند محافظان لاريجاني وي را كه ديگر نماينده مردم قم در مجلس و استاندار قم همراهي مي‌كردند به سمت پشت جايگاه هدايت كردند.

* امسال در كنار شعارهاي هر ساله مردم، شعارها و دست نوشته هايي چون "دولت ، مجلس اتحدوا اتحدوا"، "ايران كوفه نمي شود"، "سراسر بگذريم از جان اگر فرمان دهد رهبر"، "نه در شعب ابي طالب كه در بدريم و در خيبر"، "سازش با آمريكا محال است"، "مذاكره سودي ندارد" شنيده و ديده مي شد.

* حد فاصل پل حافظ تا ميدان انقلاب بنرهايي براي بزرگداشت ياد سرداران شهيد دفاع مقدس با عنوان "همت ها داده ايم"، "چمران ها داده ايم"، "رجايي ها داده ايم" نصب شده بود.

* عده اي جوان حاضر در راهپيمايي با در دست داشتن عكس بشار اسد حمايت خود را از حكومت سوريه اعلام كردند.

* در طول مسير راهپيمايي عده اي از جوانان بسيجي با شعار ما نياز به بمب هسته اي نداريم، ما امام زمان داريم سر مي دادند.

يك خبرنگار روسي در حاشيه راهپيمايي در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره نگاه وي به راهپيمايي امروز مردم گفت: من انتظار اين ميزان از حضور مردم در راهپيمايي را داشتم. اما اين راهپيمايي بيش از آنكه سياسي باشد يك نوع جشن بود. ما از اين راهپيمايي لذت برديم. اين برخلاف ذهنيت ما از اجباري بودن اين راهپيمايي بود. رسانه هاي غربي اخبار اين راهپيمايي و واقعيات در خصوص ايران را هيچ وقت به خوبي پوشش نداده اند. ايران حق دارد انرژي صلح آميز هسته اي داشته باشد.

پيرزني كه از جنوب تهران آمده بود با صداي بلند در ميان جمعيت حمايت خود را از احمدي نژاد اعلام مي كرد و  به خبرنگار مهر گفت به احمدي نژاد نمره 20 مي دهم.

هفته نامه سياسي اجتماعي بصيرت جوانان با اختصاص تيتر اول خود به محسن رضايي به طور رايگان در ميان جمعيت توزيع مي شد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد