"ژنرال سپيدپوش" دريا‌هاي ايران كيست؟

۹۸ بازديد

"ژنرال سپيدپوش" دريا‌هاي ايران كيست؟

در دوران فرماندهي وي، نيروي دريايي ارتش به موفقيت‌ها و دستاوردهاي چشمگيري چون ساخت ناوشكن جماران1 و 2، ساخت انواع شناورهاي سطحي، بالاي سطح و زير سطح، افتخاراتي چون حضور و پيشروي در آب‌هاي آزاد، تامين امنيت كامل ناوگان حمل و نقل دريايي و شكار دزدان دريايي سوماليايي دست يافته است. امير دريادار "حبيب‌الله سياري" دي‌ماه 1334 در خانواده‌اي ساده و مذهبي در شهرستان فساي استان فارس به دنيا آمد.

 تحصيلات:

وي درسال 1353 پس از اتمام تحصيلات دبيرستاني به استخدام ارتش در آمد و پس از طي دوره‌ مقدماتي در رسته تكاوري در دانشكده افسري نيروي زميني، مشغول به تحصيل و پس از پايان تحصيلات در نيروي دريايي ارتش مشغول خدمت شد.
 
امير سياري دوره‌هاي كلاه سبزي، دافوس و علوم استراتژيك را در دانشگاه عالي دفاع ملي گذراند.

وي داراي درجه نظامي درياداري(معادل سرتيپ) و مدرك تحصيلي دكتري است.
 
امير سياري با طي مدارج عالي علمي و پژوهشي به عضويت  هيئت علمي دانشگاه دفاع ملي در آمد.

جانبازي:
 

وي در روزهاي اوليه حمله رژيم بعثي به خرمشهر، در منطقه عملياتي آبادان- خرمشهر در عمليات شكست حصر آبادان(ثامن‌الائمه) بر اثر اصابت تركش خمپاره، مجروح و به درجه جانبازي نايل شد.
 
 دريادار سياري جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس است. وي 94 ماه در مناطق عملياتي مختلف حضوري فعال داشته و بالغ بر 32 ماموريت جنگي و اعزام به مناطق عملياتي به ويژه آبادان و خرمشهر را در پرونده نظامي خود دارد.

مسئوليت‌ها:

از جمله مسئوليت‌هاي امير سياري مي‌توان به فرماندهي آموزش تفنگداران دريايي منجيل، فرماندهي تيپ يكم تفنگداران دريايي بندرعباس، جانشين فرمانده منطقه يكم دريايي، فرمانده آموزش تخصص‌هاي دريايي رشت و منطقه چهارم دريايي نداجا اشاره كرد.
 
امير سياري پس از آن به ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران منتقل شد و به عنوان جانشين معاون هماهنگ‌كننده، مشاور نظامي و معاون امور اجرايي و پشتيباني خدمات رزمي ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران به ايفاي نقش پرداخت.
 
وي در سال ۱۳۸۴ به عنوان جانشين فرمانده نيروي دريايي به نداجا(نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي) بازگشت.
 
امير دريادار سياري از مرداد ماه سال ۱۳۸۶ با حكم فرمانده كل قوا(مدظله‌العالي) به سمت فرماندهي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران منصوب شده است.
 
وي هفتمين فرمانده نيروي دريايي ارتش است كه پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اين مسئوليت را بر عهده دارد.
 
متن حكم انتصاب امير سياري به فرماندهي نيروي دريايي ارتش از سوي مقام معظم رهبري(مدظله‌العالي) :
 
امير دريادار حبيب‌الله سياري

به پيشنهاد فرمانده كل ارتش و نظر به حسن سوابق، شما را به فرماندهي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران منصوب مي‌كنم.
 
انتظار دارم آمادگي‌ها و قابليت‌هاي آن نيرو كه در سال‌هاي دفاع مقدس و پس از آن با مجاهدت فرماندهان و كاركنان پيشرفت‌هاي چشم گيري داشته است ارتقا يابد.
 
از تلاش‌هاي امير دريادار كوچكي در مدت تصدي اين مسئوليت قدرداني و تشكر مي‌كنم.
 
توفيق همگان را از خداوند متعال مسالت دارم. 

سيد علي خامنه‌اي 86.05.29

عملكرد:
 
در دوران فرماندهي وي در نيروي دريايي، اين نيرو به موفقيت‌ها و دستاوردهاي چشمگيري چون ساخت ناوشكن جماران 1 و 2، ساخت انواع شناورهاي سطحي، بالاي سطح و زير سطح، افتخاراتي چون حضور و پيشروي در آب‌هاي آزاد، تامين امنيت كامل ناوگان حمل و نقل دريايي و شكار دزدان دريايي سوماليايي دست يافته و به يكي از قوي‌ترين نيروهاي مسلح كشور تبديل شده است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد