احمدي‌نژاد:چاوز به همراه مسيح رجعت خواهد كرد!

۱۳۴ بازديد
عقايدي خاص كه بي پرده بيان مي‌شود

احمدي‌نژاد:چاوز به همراه مسيح رجعت خواهد كرد!

در حالي كه علما و فقهاي شيعه قرن‌ها تلاش كرده‌اند كه خرافات را از رجعت بزدايند و بر قطعيات آن تاكيد كنند، ناگهان رئيس جمهور يك جامعه اسلامي چنين مصداق‌تراشي تعجب‌برانگيزي را به عنوان رجعت هوگو چاوز همراه با حضرت مسيح و به تعبير آنان انسان كامل ارائه مي‌كند. اين يعني مانند گذشته، اين بار هم رئيس دولت ادبيات بي‌پشتوانه‌اي را استفاده كرده است.  شب گذشته، خبر درگذشت هوگو چاوز، رئيس جمهور ونزوئلا منتشر شد. ساعاتي پس از آن، پيام تسليت رئيس جمهور براي اين رخداد در رسانه‌ها قرار گرفت كه حاوي نكات مهم و چالش‌برانگيزي بود؛ نكاتي كه با ابهامات جدي بر اساس اصول و موازين اعتقادي ما همراه است. احمدي نژاد در پيام تسليت خود آورده است: «ترديد ندارم كه او بازخواهد گشت و به همراه همه صالحان و حضرت مسيح (ع) و تنها باقيمانده از نسل پاكان، انسان كامل، خواهد آمد و جامعه بشري را در استقرار صلح و عدالت كامل و مهرباني و كمال ياري خواهد كرد».


همان طور كه در بالا روشن است، آقاي احمدي نژاد به طور كاملا واضحي و با ذكر عبارت «ترديد ندارم» خبر قطعي در رابطه با بازگشت و رجعت هوگو چاوز همراه با حضرت مسيح داده است. بر اساس اصول و روايات اسلامي، بازگشت حضرت مسيح (ع) پس از ظهور امام عصر(ع) رخ خواهد داد اما اينكه چاوز هم در ميان رجعت كنندگان باشد و همراه با مسيح(ع) يار قطعي امام زمان (ع) شود، مسأله‌اي است كه از انديشه آقاي رئيس جمهور برخاسته است!

جاري شدن اين ادبيات، فقط بازي كردن با مفاهيم عميق اعتقادي است. آن هم ادبياتي كه زبان رئيس جمهور كشور در يك پيام بين المللي آورده شده است. اگر اين ادبيات در سطح جامعه عادي شود، ديگر مسأله رجعت و مسأله ظهور براي هر كسي مصداق خودش را مي‌يابد و مصداق‌تراشي براي آن به سبك كردن آن مي‌انجامد. آيت‌الله مكارم شيرازي در تفسير نمونه اين‌گونه مي‌نويسند: « احيانا خرافات بسياري با مساله رجعت آميخته شده كه چهره آن را در نظر بعضي دگرگون ساخته‌است، لازم است پايه را بر احاديث صحيح بگذاريم و از احاديث مخدوش و مشكوك بپرهيزيم.»

در حالي كه علما و فقهاي شيعه قرن‌ها تلاش كرده‌اند كه خرافات را از رجعت بزدايند و بر قطعيات آن تاكيد كنند، ناگهان رئيس جمهور يك جامعه اسلامي چنين مصداق‌تراشي تعجب‌برانگيزي را به عنوان رجعت هوگو چاوز همراه با حضرت مسيح و به تعبير آنان انسان كامل ارائه مي‌كند. اين يعني مانند گذشته، اين بار هم رئيس دولت ادبيات بي‌پشتوانه‌اي را استفاده كرده است و البته اين ادبيات مخاطب فرا ايراني و جهاني داشته است. وارد شدن يك هزينه اين چنيني ديگر به نظام اسلامي چقدر مصيبت و اندوه دارد؟

اعتقادات انحراف‌گونه موجود در بدنه دولت اين‌بار مستقيما در نگارش رئيس دولت جاري شده است و اين يعني نفوذ حلقه‌هاي انحرافي تا قله رياست جمهوري! چاوز هر كه بوده باشد و هر چه كرده باشد، باز هم حجتي بر رئيس جمهور نيست كه بدون هيچ مجوز شرعي و الهي چنين ادبياتي را استعمال مي‌كند. آقاي احمدي نژاد، شما كه شاخص رجعت را داريد، به ما بفرماييد چه كسان ديگري در هنگام ظهور امام عصر رجعت مي‌كنند!!؟

وقتي رئيس جمهور در مسأله اي صلاحيت اظهار نظر ندارد، چرا بي ملاحظه در آن به سخن پراكني دست مي زند؟ مگر مسائل اعتقادي و ارزشي ما مايه سياسي بازي است كه ايشان در چندين سال اخير اين قدر بر جلوه اين چنيني آنها مؤكد بوده و امروز در نهايت بي ملاحظه‌گي به اين ادبيات روي مي‌آورد؟ اين ادبيات انحراف گونه در طول تاريخ هم نظير داشته و عاقبت آنان نيز در طول اعصار روشن گشته است. اميدواريم رويه، افكار و ادبيات آقاي رئيس جمهور در اين نقطه باقي نماند و از پيشينيان و عواقب آنها بياموزد
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد